De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...
Limburg hier groeien ideeën Wil jij mee jouw stempel drukken op Limburg? Wij zoeken toffe collega's

Jurist Onderwijs

Uiterlijke kandidatuurstelling: 2019-09-16

Verdiep je je graag in wetgeving en reglementen? Ben je sterk in het opmaken van heldere analyses, ook bij complexe dossiers en ga je op zoek naar mogelijkheden tot verbetering? Werk je graag gericht, actief en met oog voor kwaliteit aan het realiseren van doelstellingen? Heb je een motiverende en aantrekkelijke schrijfstijl? Dan is een job als jurist Onderwijs iets voor jou!

Functie-inhoud

  • Als jurist Onderwijs beheer je de dossiers algemene organisatie, personeel en leerlingen/cursisten van de provinciale scholen en het Provinciaal Centrum voor Leerlingenbegeleiding Limburg.
  • Je verleent preventief en curatief juridische ondersteuning om de kwaliteitszorg in het provinciale onderwijs te verhogen.
  • Je behartigt de belangen en de positie van de provinciale scholen en het PCLB ten aanzien van derden.

Functievereisten

De kandidaten moeten beschikken over een diploma dat toegang geeft tot niveau A, richting rechten (ofwel een masterdiploma in de rechten, ofwel een diploma van het universitair onderwijs in de rechten of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs in de rechten).

In de functiebeschrijving jurist Onderwijs – Directie Onderwijs vind je een gedetailleerd overzicht van het functiedoel, de resultaatsgebieden en de competenties.

Aanbod

  • Voltijds contract voor onbepaalde duur, contractueel 
  • Brutomaandloon: minimum 3.107,98 euro en maximum 5.149,15 euro
  • Flexibele werktijdregeling (7 tot 19 u.) 
  • Interessante verlofregeling  (35 vakantiedagen)
  • Aantrekkelijke pensioenregeling
  • Maaltijdcheques
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Stimulansen voor duurzaam woon-werkverkeer
  • Dynamisch team 
  • Multidisciplinaire werkomgeving 
  • Opleidingsmogelijkheden
  • Tal van andere troeven, o.a. Bokrijkabonnement, … 

Hoe solliciteren?  

Stuur je sollicitatiebrief uiterlijk 16 september 2019, samen met een uitgebreid cv en een kopie van je diploma, naar de provincie Limburg: 

  • per e-mail: vacatures@limburg.be
  • per post: Directie HRM, provincie Limburg, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt. 

Vermeld duidelijk voor welke functie je solliciteert. 

Voor informatie over de selectieprocedure, de arbeidsvoorwaarden, … kun je vanaf 2 september 2019 terecht bij Rebecca Huysmans, bestuurssecretaris Directie HRM, rebecca.huysmans@limburg.be, 011 23 78 37 of  0471 39 43 07. 

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Chris Van Hoeck, jurist Provinciaal Onderwijs, chris.vanhoeck@limburg.be.

Praktische informatie

Situering

De provinciale administratie doet voor de provincie wat de ambtenaren van de gemeentelijke, Vlaamse of federale overheid voor de gemeente, Vlaanderen of België doen. 

Zonder zijn administratie zou het provinciebestuur machteloos zijn. De administratie zorgt er immers voor dat het beleid van de provincieraad vorm krijgt en dat de besluiten van de deputatie in de praktijk worden uitgevoerd. 

Momenteel telt het ambtenarenkorps 890 personeelsleden, waarvan ongeveer 460 werkzaam zijn in het Provinciehuis. Het provinciebestuur beschikt over 124 gebouwen verspreid over 25 sites. 

De functie jurist Onderwijs situeert zich binnen de afdeling Provinciaal Onderwijs - Directie Onderwijs van de provincie Limburg. Deze directie is onderverdeeld in:  

  • de afdeling Provinciaal Onderwijs
  • de afdeling Steunpunt Onderwijs. 

Standplaats 

Directie Onderwijs, Kunstlaan 18, 3500 Hasselt 

Algemene toelatingsvoorwaarden  

De kandidaten moeten:

  • een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie waarvoor ze solliciteren
  • de burgerlijke en politieke rechten genieten
  • medisch geschikt zijn voor de uit te oefenen functie, in overeenstemming met de wetgeving betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk
  • voldoen aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.  

Selectieprocedure 

De selectieprocedure bestaat uit volgende onderdelen:  

  • een geïntegreerde proef
  • een mondelinge proef.

De kandidaten moeten minstens 50 % behalen op de schriftelijke proef en minstens 50 % op de mondelinge proef. In totaliteit moeten de kandidaten 60 % behalen om geschikt te worden bevonden voor de functie en om opgenomen te worden in de wervingsreserve. 

Wervingsreserve

Voor deze functie wordt een wervingsreserve aangelegd. Dit betekent dat als je geschikt wordt bevonden, je opgenomen wordt in de wervingsreserve. Deze wervingsreserve is geldig voor minimaal 2 jaar en kan verlengd worden tot maximaal 4 jaar. 

Ontdek je job bij de provincie Limburg! 

Wil je samenwerken met toffe collega’s? Sta je met plezier Limburgers te woord? Wil je groeien in je functie? Wil je een stempel drukken op Limburg? Dan is werken bij de provincie Limburg of één van haar instellingen zeker iets voor jou.

We selecteren op basis van je competenties. We maken geen onderscheid op basis van je leeftijd, je geslacht, je etnische afkomst, je geloof, je handicap of je nationaliteit.