Waarom dit reglement?
De deputatie wil de Limburgse gemeenten verder ondersteunen bij de uitvoering van hun klimaatactieplannen, die de besturen hebben opgesteld in het kader van het Europese Burgemeestersconvenant voor Klimaat en Energie 2030 of het Burgemeestersconvenant voor klimaatneutraliteit 2050. De doelstelling van het nieuwe reglement is dan ook om terreinrealisaties en investeringen te subsidiëren die ambitieus zijn op het niveau van de betrokken gemeente en die aansluiten bij hun klimaatbeleid met een duidelijke mitigatie en/of adaptatie-impact.
Voor wie is dit reglement bestemd?
De doelgroep van het nieuwe subsidiereglement zijn alle Limburgse gemeenten.
Wanneer een subsidieaanvraag indienen?
Aanvragen kunnen per lopend budgetjaar ingediend worden tot de kredieten die in het budget voor dit reglement zijn ingeschreven, uitgeput zijn.
De aanvraag tot het verkrijgen van een subsidie moet vóór de start van de werken of vóór de investering ingediend worden. De maximale looptijd van het project bedraagt twee jaar, lopende vanaf de datum van het besluit waarbij de deputatie de subsidie heeft toegekend.
Indien van toepassing wordt de voorkeur gegeven aan aanvragen die aansluiten bij de focusthema’s die voor het betreffende jaar worden bekend gemaakt.
Hoe een subsidieaanvraag indienen?
Voor het indienen van een dossier in het kader van dit reglement moet u gebruikmaken van een standaardaanvraagformulier.
In het reglement wordt duidelijk aangegeven welk aanvraagformulier u moet gebruiken.
U kunt het aanvraagformulier downloaden via http://www.limburg.be/subsidies (het betreffende reglement selecteren) en het digitaal invullen.
U kunt het aanvraagformulier eveneens opvragen via het volgend contactadres.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de dienst Milieu en Klimaat, Directie Omgeving, provincie Limburg, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt
op het telefoonnummer 011 23 83 38 of via e-mail milieuenklimaat@limburg.be.