De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.
  • Start
  • Werken
  • Economie
  • Interactief livestream platform ziet levenslicht dankzij provinciale innovatiepremie
Van links naar rechts Bart Koninckx, Jesse Claes, Frederik Knapen en Tom Vandeput.

Interactief livestream platform ziet levenslicht dankzij provinciale innovatiepremie

dinsdag, 30 mei 2023

Van meeting tot workshop, van webinar tot volledig meerdaags event. Het kan vandaag allemaal digitaal. Voor deelnemers en bezoekers die elkaar vandaag toch nog willen ontmoeten, bieden hybride evenementen uitkomst. Maar de échte verbinding ontbreekt. Met de provinciale innovatiepremie zijn To The Point Events en Medialife erin geslaagd een platform te ontwikkelen dat de online & offline beleving perfect met elkaar combineert. Tribespot biedt een zee aan mogelijkheden voor een creatieve, persoonlijke en menselijke touch.

“De introductie van nieuwe technologieën en digitale concepten maakt processen efficiënter en geeft Limburgse ondernemingen de kans om te groeien. Deze digitale innovatie zag het licht in volle corona. Met steun van de provincie Limburg is er snel geschakeld en kon een beloftevol project worden opgestart. Ook post-corona is Tribespot een schot in de roos. Ondernemingen als Carglass, Tempo-Team, Voka, Corda Campus, UHasselt maar ook Randstad en 3M maken intussen al gebruik van deze tool om hun bedrijfsnetwerking te digitaliseren”, aldus gedeputeerde van Economie Tom Vandeput.

De evenementensector wordt vooral geassocieerd met festivals en sportevenementen. Zeven op de tien eventbureau’s organiseert ook evenementen binnen de B2B-sfeer. Het wegvallen van conferenties, workshops en lezingen door Corona betekende een serieuze aderlating.

Meteen na de eerste lockdown nam het Hasseltse evenementenbureau To The Point Events haar business onder de loep om zich te wapenen voor de toekomst. “In die moeilijke context van lockdowns, quarantaines, beperkte capaciteit, … wilden we de klant blijven servicen. Dit bracht ons aan tafel met productiehuis Medialife. We besloten onze kerncompetenties te bundelen en een unieke netwerktoepassing te ontwikkelen, die breed inzetbaar zou zijn,” zegt Bart Koninckx, zaakvoerder van To The Point Events.

Showelementen en interactie

De Hasseltse projectpartners trokken voluit de kaart van beleving en netwerking en gaan daarmee een stuk verder dan de traditionele streamingplatformen. Door alle denkbare traditionele interacties – zoals Q&A, voting, real-time chat, speeddate, …- te integreren in één intuïtief platform ontstond een nieuwe dimensie van verbinding. Voortaan kunnen gebruikers actiever deelnemen aan evenementen, presentaties, workshops, concerten en nog veel meer.

 “Door een koppeling met LinkedIn bijvoorbeeld kunnen er nu zelfs virtuele visitekaartjes worden uitgewisseld. Dit opent een wereld van mogelijkheden voor professionals, creatievelingen en iedereen die waardevolle relaties wil opbouwen, waar ze zich ook bevinden. Bovendien is het platform geschikt voor zowel kleine bijeenkomsten als grote evenementen en kan het worden aangepast aan de specifieke behoeften en huisstijl van elke organisatie. Met deze veelzijdigheid, steekt Tribespot de populaire streamingsplatformen naar de kroon”, stelt Bart Koninckx.

Van Manila tot Kopenhagen

Vandaag is Tribespot een volwaardige tool om de connectie tussen werknemers, klanten en deelnemers te versterken en snel, op grote schaal nieuwe netwerken op te zetten.

Dankzij de financiële impuls van de Provincie Limburg, bracht het hybride netwerkplatform al 25.000 mensen samen.
“Ook op het vlak van digitalisering proberen we onze Limburgse bedrijven te ondersteunen. Onze financiële steun van 50.000 euro heeft op dit terrein een nieuwe hefboom in beweging gezet. Voor de bedrijven biedt het systeem de kans om te voldoen aan veranderende en nieuwe klantbehoeften. Voor de bedenkers zijn het nieuwe platform en de bijhorende diensten een extra bron van inkomsten om de markt die weggevallen is door corona (gedeeltelijk) op te vangen”, motiveert gedeputeerde van Economie Tom Vandeput.

Ook op internationale schaal heeft deze innovatie potentieel. Zo werd Tribespot al ingezet tijdens een aantal wetenschappelijke en farmaceutische congressen in Manila, Panama, Copenhagen en Wenen. “Ik kan hieruit alleen maar besluiten dat onze innovatiepremie zijn effect niet heeft gemist”, aldus gedeputeerde van Economie Tom Vandeput.

Kom meer te weten over Tribespot op www.tribespot.be.

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.
  • Start
  • Werken
  • Economie
  • Interactief livestream platform ziet levenslicht dankzij provinciale innovatiepremie