De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.

Loket

 

Hoe werkt het?

Je hebt een mobiliteitsbeperking en je zit met een vervoersvraag. Hoe pak je dat dan aan en hoe gaan de medewerkers van Mobiliteitscentrale voor Aangepast Vervoer (MAV) Limburg daar mee om?

Elke Limburger met een mobiliteitsbeperking en een vervoersvraag kan bij de mobiliteitscentrale terecht en dat elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur. Er zijn drie manieren waarop je de medewerkers van de mobiliteitscentrale kunt bereiken:

  • per e-mail: mav@limburg.be
  • via het gratis telefoonnummer 0800 17 666

Openbaar vervoer

Wanneer je jouw situatie uitlegt en jouw vervoersvraag stelt, zal de medewerker op zoek gaan naar het meest passende antwoord. In de eerste plaats wordt onderzocht of het bestaande openbaar vervoer een oplossing biedt. Als dat zo is, krijg je alle nodige informatie die jou in staat stelt om makkelijk en eenvoudig dit openbaar vervoer te gebruiken. De medewerker van de mobiliteitscentrale kan jou ook in contact brengen met de juiste contactpersoon bij bijvoorbeeld De Lijn of de NMBS.

Minder Mobielen Centrale

Is jouw vraag echter van die aard dat het openbaar vervoer geen soelaas biedt, dan wordt er verder gezocht naar een oplossing. Misschien biedt een lokale Minder Mobielen Centrale een oplossing. Als blijkt dat dat zo is, zal de medewerker jou in contact brengen met de coördinator van de lokale Minder Mobielen Centrale die jouw rit kan organiseren.

Gecompenseerd vervoer

Bieden zowel het openbaar vervoer als lokale alternatieven geen oplossingsmogelijkheid, dan schakelt de medewerker van de mobiliteitscentrale over op het systeem van Openbaar Aangepast Vervoer en stellen we je een taxirit voor. Deze ritten kaderen in het gecompenseerd vervoer. Bij gecompenseerd vervoer betaal je als gebruiker een deel van de vervoerskosten. Het andere deel wordt bijgepast door de overheid. 

Contactgegevens dienst

Directie Omgeving, Mobiliteit, Ondersteuning
Universiteitslaan 1
3500 Hasselt

tel. 011 23 83 40
e-mail mobiliteit@limburg.be

Openingsuren

Het Provinciehuis is elke werkdag geopend van 9.00 tot 12.00 u. en van 12.30 tot 16.30 u.

  • Zoek op thema
    Menu inklappen
    Menu uitklappen
  • Zoek op doelgroep (bedrijf / instelling)
    Menu inklappen
    Menu uitklappen
  • Subsidies
    Menu inklappen
    Menu uitklappen
Nuttige links: